Seventy-Four : versions 1 & 2 pour orchestre. Seasons (The) : ballet in one act. Concerto for prepared piano and chamber orchestra. Suite for toy piano / John Cage

Musique audio

Cage, John (1912-1992). Compositeur

Edité par Universal Music ; ECM records - 2000

Type de document
Disque compact
Langue
anglais
Description physique
1 cd ; 12 cm.
année de publication
2000
Autre titre
  • Seventy-Four [de John Cage] (Titre uniforme)
  • Les Saisons [ballet en 1 acte de John Cage] (Titre uniforme)
  • Concerto pour piano préparé et orchestre de chambre [de John Cage] (Titre uniforme)
  • Suite pour piano-jouet [de John Cage] (Titre uniforme)
Contributeurs
Cote(s)
  • 4 CAGE 31.11
Sections
Musique & Cinéma
ISBN
0028946514023
Numéro du document
0028946514023 (Ecm)
Popularité
Document emprunté 1 fois ces 6 derniers mois
Sujets
Vérification des exemplaires disponibles ...

Se procurer le document

Suggestions

Du même auteur

Music for piano n° 1 - 84 / John Cage | Cage, John (1912-1992). Compositeur

Music for piano n° 1 - 84 / John Cage

Musique audio | Cage, John (1912-1992). Compositeur | 2007

Sabine Liebner, piano


Sujet(s) : musique de piano
Sujet(s) : musique britannique -- 20e siècle

Cote(s) : 4 CAGE 31.11

Localisation : Musique & Cinéma
As it is / John Cage | Cage, John (1912-1992)

As it is / John Cage

Musique audio | Cage, John (1912-1992) | 2012

Alexeï Lubimov, piano


Sujet(s) : piano préparé
Sujet(s) : piano -- musique contemporaine
Sujet(s) : voix -- musique contemporaine
Sujet(s) : musique américaine -- 20e siècle (2e moitié)
Sujet(s) : musique sérielle
Sujet(s) : musique de la seconde Ecole de Vienne

Cote(s) : 4 CAGE 31.16

Localisation : Musique & Cinéma
Sonates & interludes / John Cage | Cage, John (1912-1992). Compositeur

Sonates & interludes / John Cage

Musique audio | Cage, John (1912-1992). Compositeur | 2012

Cedric Pescia, piano préparé


Sujet(s) : piano préparé
Sujet(s) : musique contemporaine
Sujet(s) : piano -- sonate
Sujet(s) : musique américaine -- 20e siècle (2e moitié)

Cote(s) : 4 CAGE 31.16

Localisation : Musique & Cinéma

Ceux qui ont emprunté ont aussi emprunté

The African queen / John Huston, Réal. | Huston, John. Metteur en scène ou réalisateur

The African queen / John Huston, Réal.

Vidéo | Huston, John. Metteur en scène ou réalisateur | 2002

James Agee, Scénario

1914, en Afrique. Les troupes allemandes débarquent. Après la mort de son frère, un pasteur anglais, Rose Mayer, vieille fille prude et collet monté, est obligée de fuir à bord du rafiot d'un aventurier alcoolique...Bonus : Commen...

Cote(s) : F HUS

Localisation : Musique & Cinéma
Le Bois dont les rêves sont faits / film réalisé par Claire Simon | Simon, Claire. Metteur en scène ou réalisateur

Le Bois dont les rêves sont faits / film réal...

Vidéo | Simon, Claire. Metteur en scène ou réalisateur | 2016

Il y a des jours où on n'en peut plus de la ville, où nos yeux ne supportent plus de ne voir que des immeubles et nos oreilles de n'entendre que des moteurs... Alors on se souvient de la Nature, et on pense au Bois. On passe du tr...

Cote(s) : 307 SIM

Localisation : Musique & Cinéma

En savoir plus

Biographie

John Milton Cage était un compositeur, poète et plasticien américain, né le 5 septembre 1912 à Los Angeles et décédé le 12 août 1992 à New York. He left Pomona College early to travel in Europe (1930-31), then studied with Cowell in New York (1933-4) and Schönberg in Los Angeles (1934): his first published compositions, in a rigorous atonal system of his own, date from this period. In 1937 he moved to Seattle to work as a dance accompanist, and there in 1938 he founded a percussion orchestra; his music now concerned with filling units of time with ostinatos (First Construction (in Metal), 1939). He also began to use electronic devices (variable-speed turntables in lmaginary Landscape no.1, 1939) and invented the 'prepared piano', placing diverse objects between the strings of a grand piano in order to create an effective percussion orchestra under the control of two hands. He moved to San Francisco in 1939, to Chicago in 1941 and back to New York in 1942, all the time writing music for dance companies (notably for Merce Cunningham), nearly always for prepared piano or percussion ensemble. There were also major concert works for the new instrument: A Book of Music (1944) and Three Dances (1945) for two prepared pianos, and the Sonatas and Interludes (1948) for one. During this period Cage became interested in Eastern philosophies, especially in Zen, from which he gained a treasuring of non-intention. Working to remove creative choice from composition, he used coin tosses to determine events (Music of Changes for piano, 1951), wrote for 12 radios (Imaginary Landscape no.4, also 1951) and introduced other indeterminate techniques. His 4'33" (1952) has no sound added to that of the environment in which it is performed; the Concert for Piano and Orchestra (1958) is an encyclopedia of indeterminate notations. Yet other works show his growing interest in the theatre of musical performance (Water Music, 1952, for pianist with a variety of non-standard equipment) and in electronics (Imaginary Landscape no.5 for randomly mixed recordings, 1952; Cartridge Music for small sounds amplified in live performance, 1960), culminating in various large-scale events staged as jamborees of haphazardness (HPSCHD for harpsichords, tapes etc, 1969). The later output is various, including indeterminate works, others fully notated within a very limited range of material, and pieces for natural resources (plants, shells). Cage also appeared widely in Europe and the USA as a lecturer and performer, having an enormous influence on younger musicians and artists; he wrote several books. From The Grove Concise Dictionary of Music edited by Stanley Sadie © Macmillan Press Ltd., London. Read more on Last.fm. User-contributed text is available under the Creative Commons By-SA License; additional terms may apply.

Artistes similaires